Seite 1 von 1

Powerplay Update 1.3.08 Incoming - 10.30 BST

Verfasst: Mi 5. Aug 2015, 10:58
von Cpt.Grato
Hi,

Powerplay update 1.3.08 is incoming. The servers will be down at 10.30 BST this morning and will be offline for around 30 minutes. This update has the following changes:

- Fix crash trying to update a drones location post physics when attached to a target ship which has no longer got any attach points
- Fix crash on drones when changing authority fails
- Fixed issue with mission cargo generation not storing the starport type on its destinations. Was allowing players to accept delivery missions to outposts with large ships
- Avoid deadlock when a machine (re)connects and the machine also has a pending routing query (from a different machine)
- Request routing data from the server as soon as we receive a sync letter from an unknown machine - may fix some connection issues
- Fix for merging islands in supercruise
- Fix for LAN connection issues (after conencting over lan, if both players had upnp enabled, it was switching back to wan connection)
- Allow recognition of a LAN-connected machine, in cases where Turn had failed to initialise
Add a new appconfig option, RouterPort, to tell the game that a port has been explicitly mapped on the router (another config setting affecting upnp has also been renamed to avoid ambiguity)
- Various telemetry fixes
- Make sure a machine is released from the server if they have disconnected
- Improved invalidation of client-side caching of Powerplay cycle changes
- Add shader warming option to the graphic options
- Low level thread affinities change - possible fix for some stuttering seen on some machines

Thanks

Michael

Quelle : https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=172183

Re: Powerplay Update 1.3.08 Incoming - 10.30 BST

Verfasst: Mi 5. Aug 2015, 11:03
von Cpt.Grato
Das interessante durch den Übersetzer gehauen :

-Vermeiden Sie Deadlock, wenn eine Maschine (Rück) verbindet und die Maschine auch eine ausstehende routing Abfrage (von einem anderen Computer hat)

-Request-routing-Daten vom Server so bald festsetzen wie wir einen Sync-Brief von einer unbekannten Maschine erhalten - einige Verbindungsprobleme

-Fix für das Zusammenführen von Inseln im supercruise

-Fix für LAN Verbindungsprobleme (nach Conencting über lan, wenn beide Spieler Upnp aktiviert, hatte es war umschalten zurück, um die wan-Verbindung)

-Lassen Sie Anerkennung einer LAN-Verbindung-Maschine, in Fällen, wo der Zug versagt hatten, zu initialisieren

Fügen Sie eine neue Appconfig-Option RouterPort, um dem Spiel sagen, dass ein Port auf dem Router explizit zugeordnet wurde (eine weitere Config-Einstellung beeinflussen Upnp auch umbenannt wurde um Mehrdeutigkeit zu vermeiden)




Die Netzwerk Updates finde ich echt gut mal schauen ob es was bringt :daumen: