Hi,
Powerplay update 1.3.08 is incoming. The servers will be down at 10.30 BST this morning and will be offline for around 30 minutes. This update has the following changes:
- Fix crash trying to update a drones location post physics when attached to a target ship which has no longer got any attach points
- Fix crash on drones when changing authority fails
- Fixed issue with mission cargo generation not storing the starport type on its destinations. Was allowing players to accept delivery missions to outposts with large ships
- Avoid deadlock when a machine (re)connects and the machine also has a pending routing query (from a different machine)
- Request routing data from the server as soon as we receive a sync letter from an unknown machine - may fix some connection issues
- Fix for merging islands in supercruise
- Fix for LAN connection issues (after conencting over lan, if both players had upnp enabled, it was switching back to wan connection)
- Allow recognition of a LAN-connected machine, in cases where Turn had failed to initialise
Add a new appconfig option, RouterPort, to tell the game that a port has been explicitly mapped on the router (another config setting affecting upnp has also been renamed to avoid ambiguity)
- Various telemetry fixes
- Make sure a machine is released from the server if they have disconnected
- Improved invalidation of client-side caching of Powerplay cycle changes
- Add shader warming option to the graphic options
- Low level thread affinities change - possible fix for some stuttering seen on some machines
Thanks
Michael
Quelle : https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=172183
Powerplay Update 1.3.08 Incoming - 10.30 BST
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Re: Powerplay Update 1.3.08 Incoming - 10.30 BST
Das interessante durch den Übersetzer gehauen :
-Vermeiden Sie Deadlock, wenn eine Maschine (Rück) verbindet und die Maschine auch eine ausstehende routing Abfrage (von einem anderen Computer hat)
-Request-routing-Daten vom Server so bald festsetzen wie wir einen Sync-Brief von einer unbekannten Maschine erhalten - einige Verbindungsprobleme
-Fix für das Zusammenführen von Inseln im supercruise
-Fix für LAN Verbindungsprobleme (nach Conencting über lan, wenn beide Spieler Upnp aktiviert, hatte es war umschalten zurück, um die wan-Verbindung)
-Lassen Sie Anerkennung einer LAN-Verbindung-Maschine, in Fällen, wo der Zug versagt hatten, zu initialisieren
Fügen Sie eine neue Appconfig-Option RouterPort, um dem Spiel sagen, dass ein Port auf dem Router explizit zugeordnet wurde (eine weitere Config-Einstellung beeinflussen Upnp auch umbenannt wurde um Mehrdeutigkeit zu vermeiden)
Die Netzwerk Updates finde ich echt gut mal schauen ob es was bringt
-Vermeiden Sie Deadlock, wenn eine Maschine (Rück) verbindet und die Maschine auch eine ausstehende routing Abfrage (von einem anderen Computer hat)
-Request-routing-Daten vom Server so bald festsetzen wie wir einen Sync-Brief von einer unbekannten Maschine erhalten - einige Verbindungsprobleme
-Fix für das Zusammenführen von Inseln im supercruise
-Fix für LAN Verbindungsprobleme (nach Conencting über lan, wenn beide Spieler Upnp aktiviert, hatte es war umschalten zurück, um die wan-Verbindung)
-Lassen Sie Anerkennung einer LAN-Verbindung-Maschine, in Fällen, wo der Zug versagt hatten, zu initialisieren
Fügen Sie eine neue Appconfig-Option RouterPort, um dem Spiel sagen, dass ein Port auf dem Router explizit zugeordnet wurde (eine weitere Config-Einstellung beeinflussen Upnp auch umbenannt wurde um Mehrdeutigkeit zu vermeiden)
Die Netzwerk Updates finde ich echt gut mal schauen ob es was bringt
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